Geert Mangelschots zet zijn eerste stappen in de lokale politiek

Op 25 april 2012

Als organisator en voorzitter van TreZart, voorheen het Internationaal Straatkunstenfestival Kempen, komt hij al jarenlang regelmatig in contact met die politiek en dit op verschillende niveau’s. Politiek bedrijven is net als een organisatie geen eenmanszaak maar een teamgebeuren. Als rasechte teamplayer, is Geert dan ook overtuigd van het belang van het bundelen van de krachten van ieder individu om te komen tot een mooi geheel.

Het geloof in de Vlaamse zaak is altijd in Geert aanwezig geweest. 15jaar geleden was hij al lid van de VU en de jongerenafdeling VUJO. Door de opstart van ID21 heeft hij toen zijn politieke bezigheden even on hold gezet, maar hij is de partij wel altijd blijven volgen en (passief) blijven steunen.

Toen Geert dan besliste opnieuw actief deel te nemen aan de politiek, was de keuze voor N-VA een evidentie. Van bij de start van N-VA Balen-Olmen, trad Geert dan ook in contact met de andere krachten achter deze nieuwe partij. Zo zag hij deze afdeling door de jaren heen groeien tot een dynamische groep die weet wat ze wil. Binnen het kader van de waarden van de partij stelt N-VA Balen-Olmen elk individu centraal. De stem van de burger moet worden gehoord. N-VA staat voor Geert voor rechtlijnigheid en het gezond “Balense boerenverstand”.

N-VA staat daarmee garant voor een nieuwe cultuur van politiek bedrijven. Vanuit het gezond verstand en vanuit een correcte begroting willen we steeds het maximum uit de voorhanden middelen halen. Het maximum uit de gemeente halen is het doel en dit op de verschillende beleidsdomeinen.

N-VA Balen-Olmen en Geert Mangelschots geloven in de volgende verkiezingen en ze zijn er samen van overtuigd dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in oktober de N-VA Balen-Olmen wel degelijk het verschil zal maken.

De regionale Tv-omroep RTV besteedde op 26/04/2012 enig aandacht aan dit nieuwsfeit. Met bijgevoegde link kan je dit nieuwsfeit zelf even bekijken.

RTV: Geert Mangelschots kandidaat N-VA Balen