Onze afdeling betreurt de 2de vernietiging van de vergunning van het Hondapark

Op 13 februari 2024, over deze onderwerpen: Standpunten en vragen en opmerkingen over onze gemeente.

Vanaf dag 1 ijverde onze Balense fractie voor de heropening van het Hondapark na de vernietiging van de omgevingsvergunning door de Raad van State in 2021 en vanaf dag 1 stond het kabinet van Vlaams minister Demir aan onze zijde. Na lang en hard werken is dit er gekomen en toont onze afdeling en partij dat ze een hart voor de motorcross hebben.

Tot onze verbazing moesten we vernemen dat VZW Valk per direct opnieuw bezwaar aantekende tegen de toekenning van deze vergunning. Echter waren er geen opschortende voorwaarden en kon er nog een uitbating plaats vinden. Zeer teleurgesteld zijn we dan ook nu we vandaag vernemen dat de Raad van State wederom de vergunning vernietigd op basis van de geluidsnormen uit 1999.

Onze afdeling onze partij en Vlaams minister Zuhal Demir hebben altijd achter de motorcross gestaan. Dit sportieve erfgoed mag niet teloorgaan en ook nu zullen we in contact gaan met het kabinet en blijven ijveren voor een degelijke oplossing. We blijven pleiten voor een plek in onze gemeente (en Vlaanderen) voor de motorcrossers.