Siebe Van Hout, onze lokale kandidaat voor het Vlaams parlement.

Op 3 april 2024

Beste Balenaar, Olmenaar

Liggen de Vlaamse cultuur en eigenheid je ook nauw aan het hart? Hecht je terecht waarde aan onze warme, mooie tradities? Het beschermen van de Vlaamse welvaart vind je prioriteit? Dan heb je op 9 juni de kans om een duidelijk signaal te geven. Het belang van jouw keuze in het stemhokje mag niet onderschat worden. Dankzij jouw weloverwogen stem kan in de komende legislatuur een positief verhaal geschreven worden met broodnodige hervormingen. Een stem voor de N-VA is dan ook de beste verzekering voor een welvarend Vlaanderen.

Dat onze samenleving voor grote uitdagingen staat, is voor u vast geen geheim. Vanuit de politiek moeten hier daadkrachtige antwoorden op komen. Als jongste kandidaat op de Antwerpse lijst voor het Vlaams parlement, ben ik dan ook vereerd en vooral sterk gemotiveerd om me voor uw belangen in te zetten. De noden in Vlaanderen zijn groot, de politieke werven eveneens. Toch licht ik u graag enkele van mijn focuspunten toe.

Een jeugdig Vlaanderen

Kijkt u even terug op de recente geschiedenis, dan stelt u met mij vast dat de situatie voor jongeren en jongvolwassenen de laatste twintig jaar enorm veranderd is. Dit brengt uiteraard nieuwe uitdagingen met zich mee. Het mentale welzijn komt onder druk te staan, de aankoop van een eerste woonst wordt steeds moeilijker en de nood aan een uitmuntend onderwijs blijft. Hiervoor mogen we als maatschappij absoluut niet blind zijn. Ik wil me dan ook engageren voor een Vlaanderen waarin onze jongeren alle kansen krijgen. Waar je als jongvolwassene een leven kan uitbouwen, ook wanneer je geen financiële steun van thuis mee krijgt. Een Vlaanderen met een excellerend onderwijs en een goed uitgebouwde jeugdzorg, zodat ook mentaal welzijn de aandacht krijgt die het verdient. De jeugd van nu is dan ook de toekomst van ons allen, de toekomst van Vlaanderen.

Een Vlaamse cultuur, gedragen met trots

De succescijfers en lovende commentaren van de Canon van Vlaanderen of het enthousiasme rond onze uitgebreide erfgoedsector, bewezen nogmaals dat cultuur een prioritair thema blijft. Wanneer er de afgelopen periode op een bruuske en ongenuanceerde manier gemorreld werd aan de Vlaamse tradities, reageerde u dan ook terecht verontwaardigd. Als historicus-in-spé wil ik er graag voor strijden om de Vlaamse cultuur en eigenheid opnieuw haar verdiende plaats op de voorgrond te laten innemen. Onze normen en waarden, onze tradities, onze taal en onze rijke geschiedenis verbinden ons. Ze vormen de basis van een warme gemeenschap en verdienen respect. We mogen er met recht en rede trots op zijn.

Uw keuze zal in 2024 dus cruciaal zijn. Met uw stem kan u ervoor zorgen dat Vlaanderen en de Vlamingen het beleid krijgen waar ze recht op hebben. De Vivaldi-regering druist in tegen elk belang van de hardwerkende, sparende en ondernemende Vlaming. Dit mogen we niet opnieuw laten gebeuren. Enkel de N-VA kan hier verandering in brengen. En ook op het Vlaamse niveau blijven wij uw noden voorop stellen, en zorgen we elke dag weer voor gezonde financiën en goed beleid, met een warm hart voor de gemeenschap. Vanop de 30 ste plaats voor het Vlaams parlement, draag ik hier graag mijn steentje aan bij. Ik vraag dan ook uw stem, opdat we de Vlaamse welvaart kunnen garanderen. Niet enkel voor de komende legislatuur, maar voor de komende generaties. Met een stem op de N-VA verzekert u zich van een welvarend Vlaanderen dat klaar is voor de toekomst.