Speeltuinen ook voor andersvaliden en kinderen met een beperking. We verkregen het engagement van het gemeentebestuur.

Onze fractie wil dat de gemeente toegankelijkheid en speelmogelijkheden voor andersvalide kinderen structureel meeneemt in toekomstige inrichting, ontwikkeling en aankoop procedures van speeltoestellen en speelpleininrichting. En zich ook de doelstelling zet om dit aanbod uit te bouwen en een visie hierover ontwikkeld. Zowel in het bestuursorgaan (raad van bestuur) van de keiheuvel als op de gemeenteraad haalden onze vertegenwoordigers deze nood aan en pleitten we voor de creatie van een speel aanbod.

We zijn als fractie positief gestemd dat zowel Schepen Hens (recreatie) als Schepen Wouters (jeugd) aangeven zich te engageren om bij de aanschaf en vervanging van speeltoestellen steeds de toegankelijkheid en beleving voor andersvalide kinderen mee te nemen. Ze bevestigden ons ook dat er effectief in deze mogelijkheden geïnvesteerd zal worden en deze opties niet zomaar telkens opzij geschoven zullen worden. We bedanken hen voor het engagement en volgen het nauwlettend op om ervoor te zorgen dat het geen loze woorden zijn.