Vastberaden nieuw N-VA bestuur gaat voor een sterker Balen-Olmen

Op 21 maart 2022

Afgelopen vrijdag kozen de leden van N-VA Balen-Olmen een nieuwe bestuursploeg voor de komende 3 jaar. Peter Cornelis is de nieuwe voorzitter, Tom Vranckx de nieuwe ondervoorzitter. Deze tandem zal het nieuwe bestuur aan sturen. Naast de gemeenteraadsleden zetelen Greta Joris, Vera Vanmechelen, Joyce Vansimpsen en Siebe Van Hout in het bestuur van onze afdeling. Nieuwbakken voorzitter Peter Cornelis “Zeer veel dank aan onze leden om ons dit vertrouwen te geven. Ik heb alle vertrouwen in de huidige, versterkte ploeg en zal ze ten volle ondersteunen.”

Met Peter Cornelis komt er iemand aan het hoofd die geen onbekende is voor de afdeling. Peter was al gemeenteraadslid voor N-VA tot 2018. Na 3 jaar in de stilte keert hij nu terug met een doel. “Terug thuiskomen, dit geeft me echt wel een goed gevoel. Oude bekenden terug ontmoeten, nieuwe gezichten leren kennen. Vernieuwde moed en vooral veel zin. Het huidige werk verder zetten met het bestuur en de fractie maar ook de uitdagende en boeiende weg uitstippelen richting het verkiezingsjaar 2024 zijn de taken.” Aldus Peter.

Uittredend voorzitter en nieuwe ondervoorzitter Tom Vranckx zet bewust een stap terug. “Mijn 3 jaren als voorzitter waren er met vooral goede maar spijtig genoeg ook mindere momenten. Het belangrijkste was het overlijden van onze secretaris en vriend Rony Vaes. Hierdoor kwam ikzelf in de gemeenteraad wat extra werk met zich meebrengt. De combinatie van gemeenteraad en aansturing van de afdeling samen met de geboorte van mijn 3de kindje was een beetje teveel van het goede. Als afdeling hebben we samen grote stappen gezet op allerlei vlakken en hebben we een visie en doel voor de toekomst. Ik laat de afdeling gerust in handen van Peter en zal als ondervoorzitter hem hierin ondersteunen.”

De ploeg gaat de toekomst tegemoet als team met hetzelfde doel voor ogen. Zich inzetten voor de inwoners en voorstellen blijven ontwikkelen om van Balen-Olmen een betere gemeente te maken en met een kritische blik het beleid van het huidige bestuur onder de loep nemen.