Verloop rioleringswerken Ongelberg

De riolerings- en wegwerkzaamheden op de ongelberg bereiken stilaan het eindpunt. Bijna 2 jaar hebben de bewoners de ongemakken ondergaan en de hinderlijke toestand erbij genomen. Dit alles met het eindresultaat van een goede riolering en een mooie rijbaan in gedachten. Lang heeft men moeten laveren tussen de putdeksels die als obstakels hoger in de weg lagen. Nu de eindlaag asfalt gelegd is zijn de meeste van deze obstakels verdwenen. Echter is er nog één plaats op de weg omheind met HERAS hekken waar 2 putten bovengronds verbonden zijn met een darm. Sommige bewoners kregen te horen dat de riolering niet correct zou afwateren en vrezen nu dat er hier aanpassingen aan moeten gebeuren met terug de nodige werken en hinder ten gevolge.

Daarom vroegen wij als fractie wat hier aan de hand is? En wat is de stand van zaken van de werken?

We kregen als antwoord dat de werken ten einde lopen en nog altijd binnen de afgesproken termijn. Terwijl de borden van de werken wel een einddatum van juni vermelden.

• De riolering is zo goed als helemaal gecontroleerd met camera's op dichtheid en is in orde.
  • Bij een aantal mangaten in de weg is de aansluiting met de asfalt niet goed gerealiseerd. Dit is men nu aan het meten en het kan zijn dat hier nog enkele moeten gerepareerd worden.
  • De Heras hekken rondom de 2 pompputten in het begin van de weg zullen eerstdaags verdwijnen want stonden er omdat de pomp in de pompput nog afgesteld moesten worden.
  • Omdat er tijdens werken een elektriciteitskabel geraakt is thv de aansluiting met de vogelsberg zullen hier nog bijkomende werken moeten gebeuren en al de rijweg hoogstwaarschijnlijk plaatselijk terug open gebroken moeten worden.

Onze fractie volgt dit verder op.