Speeltoestel voor kinderen aan sportcomplex de Bleukens?

Op 24 maart 2022, over deze onderwerpen: Vragen gemeenteraad en werking gemeente

Raadslid Tom Vranckx stelt de vraag:

Aan het sportcomplex de Bleukens is er een gevarieerd aanbod aan sportmogelijkheden voor kinderen en volwassenen. Ook is er een drukbezochte cafetaria met een mooi ingericht terras. Wat er echter in de buurt van dit terras ontbreekt is een speeltoestel/gelegenheid voor kinderen. Volwassenen die één van hun kinderen naar de sportles of match gedaan hebben wachten dikwijls ondertussen in de cafetaria tot de kinderen terug afgehaald moeten worden. Maar ook andere personen met kinderen gebruiken bij een wandeling/fietstocht/uitstap de cafetaria als stop. Zeker bij goed weer als men op het terras kan verpozen. Binnen is er een aanbod aan speelgoed om de kleinste kinderen te entertainen echter buiten aan het terras ontbreekt dit.

Op het terrein zijn er mogelijkheden denken we aan de klimrots, het omnisportveld, skatepark en BMX parcour. Maar dit is niet geschikt voor kleinere kinderen en is ook niet zichtbaar vanop het terras. Daarom vindt onze fractie het een goed idee om een speeltoestel te voorzien vlakbij het terras zodat ook de kleinere kinderen zich kunnen uitleven en de ouders ze in de gaten kunnen houden tijdens het nuttigen van een drankje. Dit zorgt voor geruste ouders en tevreden en bewegende kinderen en zou een mooie aanvulling zijn voor de cafetaria. Het type speeltoestel kan gekozen worden in functie van de sportbeleving van het complex.

Hoe staat het gemeentebestuur hiertegenover?

Wat wil het gemeentebestuur doen om faciliteiten te bieden aan de cafetaria en de kleinere kinderen?

Foto website www.balen.be