N-VA Balen-Olmen blij met subsidie voor sportvloer

Op 15 november 2013

Vlaanderen subsidieert 50% van de geraamde kosten. De andere helft draagt de gemeente zelf bij. Het is een belangrijke financiële impuls voor het gemeentebestuur om onze sporthal van een nieuwe vloer te voorzien, zodat die aan de Europese normen voldoet. Het initiatief past in het "gezond Sporten"-beleid van minister Muyters: wie sport op een degelijke ondergrond maakt immers minder kans om een letsel op te lopen.

Vlaams sportminister Muyters: “Ik wil dat Vlamingen hun favoriete sport kunnen beoefenen in optimale omstandigheden. Blessures zijn vaak te wijten aan verkeerd materiaal of een slechte ondergrond. Vandaar het initiatief om de kwaliteit van sportvloeren te verbeteren. Vlaanderen subsidieert 50% van het investeringsbedrag van een nieuwe sportvloer. We geven heel wat lokale besturen een financieel duwtje in de rug, zodat zij in deze budgettair moeilijke tijden toch kunnen blijven investeren in lokale sportinfrastructuur.”

N-VA Balen-Olmen

RTV: http://www.rtv.be/artikels/nieuws/2013111411450334_steun-voor-nieuwe-sportvloer

NNieuws:  http://nnieuws.be/artikel/steun-voor-nieuwe-sportvloer