Autodelen in Balen-Olmen kan toch.

Op 13 april 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Een gezamenlijke auto gebruiken als je hem nodig hebt? Geen vaste kosten, geen kopzorgen? Dat vinden wij bij N-VA Balen-Olmen ook goed klinken!

Het is immers bewezen dat personen die autodelen meer gebruik maken van het openbaar vervoer en fiets voor hun overige verplaatsingen. En omdat een gedeelde wagen gemiddeld zorgt voor het verdwijnen van 4 tot 12 wagens is dit een positieve tendens in deze tijden van fileleed en klimaatproblematiek.

Anderhalf jaar geleden stelden onze gemeenteraadsleden voor om het systeem van ‘autodelen’ in te voeren over de partijgrenzen heen. Helaas kon de meerderheid zich hier toen niet in vinden en werd het voorstel van tafel geveegd. Wat blijkt nu? Het bestuur voert het toch in. Ondertussen is er een samenwerking opgezet met Cambio en werd het deelsysteem aan de Balenaren voorgesteld.

Ook al mag een voorstel van de oppositie blijkbaar niet goedgekeurd worden en moet het van de meerderheid komen toch is N-VA Balen-Olmen tevreden dat ons idee in praktijk werd gebracht. We kijken uit naar de evaluatie in deze eerste stap!

In de bijgevoegde link kan U ons voorstel terug vinden van oktober 2017.