Communicatie naar verenigingen/organisaties i.v.m. veranderende coronamaatregelen

De corona en vooral de maatregelen hebben een grote inpakt op het verenigingsleven. De wijzigingen hebben een nog grotere inpakt. Verenigingen moeten zich heel flexibel opstellen om de maatregelen, zeker de wisselende maatregelen, na te leven. Het legt een zware druk op het vrijwilligerswerk. We vinden het jammer dat de gemeente de maatregelen nog strenger wil toepassen of in ieder geval versneld wil toepassen. Vanuit onze fractie vragen we ook om maatregelen die nationaal opgelegd worden niet te versnellen. We willen niet meegaan in het opbod van lokale maatregelen. De manier waarop dit gecommuniceerd werd is voor onze fractie niet de juiste manier. Het uitsturen van zulke communicatie heeft een grote consequenties voor de verenigingen. We willen dat dit op een correcte en eenduidige positieve manier gecommuniceerd wordt. We verwachten ook dat de gemeente verenigingen verder positief zal ondersteunen.

Raadslid Geert Mangelschots stelt zich enkele vragen hieromtrent:

Welke actie wil de gemeente ondernemen om de communicatie naar de verenigingen/ organisaties correct te voeren?

Wil de gemeente verenigingen die schade ondervinden van nieuwe (versnelde) maatregelen positief ondersteunen. Zoja hoe?