Op 26 mei kiezen Voor Vlaanderen, Voor Vooruitgang

Op 23 mei 2019

Op zondag 26 mei trekken we met zijn allen naar de stembus. We kiezen parlementsleden voor het Vlaams, federaal en Europees niveau. Maar waar kiezen we nu voor? Wat zijn de voorstellen? Hierover wordt er van alles over en weer geroepen en uitvergroot. Zaken worden uit hun context getrokken of gewoon verdraait. Feit is wel dat de N-VA de dingen benoemt en zegt waar het op aankomt. Hiervoor toont ze de nodige daadkracht en doorzetting om het land in de juiste richting te sturen. Niet enkel door op korte termijn te denken maar vooral ook door het hele plaatje te zien en een lange termijnvisie te hanteren.

De afgelopen 5 jaar is er al goed beleid gevoerd door N-VA. Ondanks de ruis die andere partijen rondstrooien staat het vast dat de koopkracht van de mensen erop vooruit gegaan is, er meer jobs bijgekomen zijn, het aantal mensen die aan het werk zijn gestegen is, de laagste pensioenen omhoog gegaan zijn, migratie is krachtdadig aangepakt, enz. Toch zijn er nog talloze uitdagingen die op tafel liggen en waar de mensen van wakker liggen. Nog meer mensen aan het werk krijgen is de boodschap, zo blijft alles betaalbaar en kunnen we blijven genieten van onze sociale zekerheid, ook in de toekomst. En zo komt er meer ruimte voor de verhoging van pensioen, uitkering, enz.

Als je zondag je stem uitbrengt moet je een keuze maken. Elke partij heeft zijn programma en het is een open deur intrappen door te stellen dat er grote verschillen zijn. Het is soms een beetje ver van ons bed show omdat Brussel nogal ver van Balen-Olmen ligt. Maar toch wegen de keuzes en beslissingen die de parlementen nemen door op lokaal niveau. En heeft het dus ook invloed op ons lokaal bestuur en beleid. Na de verkiezingen moet er samengewerkt worden en een coalitie aangegaan. De grootste partij weegt hierin het hardst door en kan het meest van zijn programma doordrukken alsook zijn stempel zetten op het gehele beleid. Daarom is het belangrijk dat je goed geïnformeerd bent want het is jullie keuze wiens stempel het hardst gedrukt gaat worden op onze toekomst.

Daarom vragen we jullie stem voor N-VA.