Vraag buurtspeelpleintjes gemeenteraad 6 september 2021

Op 2 september 2021, over deze onderwerpen: Vragen gemeenteraad en werking gemeente

Onderhoud buurtspeelpleintjes - raadslid Tom Vranckx

Onze gemeente is goed voorzien van buurtspeelpleintjes en petanque banen. Een mooie ontspanningsmogelijkheid voor jong en oud. Waar gretig gebruik van gemaakt word. Zeker in de periodes dat de kinderen thuis zijn van school.

Een belangrijke voorwaarde om hier optimaal gebruik van te kunnen maken is goed onderhouden toestellen en omgeving. Onder andere onkruid welk de zandbakken en de banen overwoekeren belemmeren het gebruik en houd de gebruikers, maar ook defecte aan toestellen zorgen voor minder gebruik. Hieromtrent stuurde ik in Juli de vraag om onderhoud uit te voeren bij specifiek de speelpleintjes in de pegelstraat en de kanaalstraat. Deze oproep werd dan ook opgenomen door het bestuur en in de pegelstraat werd onkruid verwijderd en zand aangevuld.

Door deze natte zomer is er ondertussen al volop terug onkruid in de zandbak en op de petanque velden aan het groeien. Waarop de volgende vragen:

• Wat is de frequentie van groen/algemeen onderhoud op al de buurtspeelpleintjes?
  • Word er controle gedaan op de toestand van deze pleintjes?
  • Word er controle gedaan op de uitgevoerde werken?
  • Hoe word er ingespeeld op uitzonderlijke situaties zoals deze natte zomer?
  • Kan er extra onderhoud uitgevoerd worden?
  • Kan het onderhoud aangepast worden in de toekomst aan de nood?

Graag hadden we hier een antwoord en oplossing van het bestuur gehad zodat onze inwoners optimaal gebruik kunnen maken van deze ontspanningsgelegenheden. Het zou spijtig zijn als er speelgelegenheid gecreëerd is maar dat het niet kan gebruikt worden.