Vragen gemeenteraad 4 november 2019

Op 1 november 2019, over deze onderwerpen: Vragen gemeenteraad en werking gemeente

1. Hoe wil het gemeentebestuur BE-Alert bekender maken? - Geert Mangelschots

Op 18 oktober is er een incident geweest met een lekkende vrachtwagen. Het ging over een irriterende stof waarbij enkele personen naar het ziekenhuis gevoerd zijn en de inwoners de melding kregen om ramen en deuren gesloten te houden. BE Alert is dadelijk in werking getreden. Maar we merken dat weinig mensen op de hoogte zijn van de werking. Hoe wil het gemeentebestuur verder BE alert promoten zodat volgende maal meer mensen direct bereikt worden?

2. Toekomstvisie vrijdagmarkt - Geert Mangelschots

We hebben vernomen dat er voor de boerenbelevingsmarkt te weinig interesse is vanuit de boeren. Er is ook onvoldoende draagvlak bij de huidige marktkramers van de vrijdagmarkt voor de verhuis van de markt en de koppeling tussen de 2 markten.

Wil het gemeentebestuur, nu de subsidies wegvallen van leader, nog de vrijdagmarkt verder ondersteunen? Op welke manier wil het gemeentebestuur de huidige vrijdagmarkt ondersteunen? Wat is hierbij het plan van aanpak?

3. Inbreuken op retributie reglement voor het uitlenen van materialen door de gemeente. - Rony Vaes

In de notulen van het Schepencollege van 2 en 16 oktober hebben we 2 inbreuken op het uitleen reglement kunnen vaststellen. 2 maal werden niet al de materialen terugbezorgd. Worden het reglement en de opvolging geëvalueerd en/of bijgestuurd zodat we inde toekomst een sluitend reglement kunnen voorleggen aan de ontleners en nodeloze discussies vermeden kunnen worden? Is er al gedacht aan het werken met bestelbonnen?