Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.

Op 19 december 2018

Doordat de MR, CD&V en Open VLD al hun krachten gebundeld hebben om de N-VA met alle macht uit de regering te duwen hebben ze hun eigen lot bezegeld. De hoop op electoraal gewin door de N-VA als zondebok te bestempelen is uitgedraaid op een triest theaterstuk.

Het overboord gooien van principes, het weggooien van 4 jaar sterk beleid en het volledig met de billen bloot gaan om toch maar door links gedepanneerd te worden is een onwaardig schouwspel. De complete antipolitiek!

Hoe geloofwaardig kom je dan nog over?

Wat lieg je de mensen dan voor?

Hoe snel draai je dan met de wind?

Hoe erg machtsbelust ben je dan wel niet?

Hoe erg kan het zo enkel over de postjes gaan?

Arm België!

Voor de hand liggend zijn nieuwe verkiezingen. Het oordeel van de kiezer vragen, de democratie laten werken. De huidige situatie zorgt enkel voor aanhoudende tijden van onzekerheid en stilstand in belangrijke dossiers.

Dat politiek niet altijd de voor de meest logische richting volgt kunnen we als lokale afdeling enkel beamen. Al tweemaal op rij zijn we als 2de grootste partij aan de kant geschoven en naar de oppositie verwezen. Telkens werden onze kiezers simpel genegeerd door te kiezen voor een onevenwichtig samengesteld bestuur welk niet het grootste gedeelte van onze inwoners vertegenwoordigt. Desondanks blijven ook wij vasthouden aan onze eigen principes en uitgaan van onze eigen kracht. Net zoals onze partij op nationaal niveau altijd gedaan heeft en terecht nog steeds doet!

In afwachting van het verdere verloop van de situatie kunnen we enkel hoopvol naar de toekomst kijken en gaan voor een sterkere, kordatere en standvastigere regering met N-VA als motor.